Ritverslagen‎ > ‎2015‎ > ‎

20150507-10 Ahrtal ( shortbike)

Geplaatst 16 mei 2015 00:05 door Webmaster Choufkes   [ 16 dec. 2016 06:18 bijgewerkt ]
flowtrack Ahrtal 7- 10 mei 2015

Bikers : Gène, flashy, germain en foxy

Wandelaars :Maria en Hilde
Woord vooraf : Na mijn goede kennismaking met deze organisatie 2 jaar geleden stond het terug in mijn agenda om dit jaar terug een shortbike te doen (vorig jaar was ik ook ingeschreven maar moest ik afhaken met rug problemen).
Na een mail te hebben gestuurd naar de leden waren er toch nog enkele die hebben zich hebben ingeschreven voor flashy was dit reeds zijn 5 de deelname.
Iedere jaar zijn er nieuwe bestemmingen die in hun programma geplaatst worden.

site : flowtrack
donderdag  7 mei :

Omstreeks  8.30 uur zijn we ( hilde, maria, germain en ikzelf)  vertrokken richting Duitsland met de germain mobiel.

Onderweg een klein beetje file en na een 4 tal uren rijden bereikten we ahrtal (bad neuenahr  Ahrweiler)
Na de auto te hebben geplaatst aan de jeugdherberg was het nu tijd om het dorp te verkennen.

Na een kleine wandeling  ber
eikten we het oude centrum van Bad Neuenahr ..

Het weer viel redelijk mee en konden we genieten van een zonnig terras...

Omstreeks 16.30 uur gingen we terug naar de jeugdherberg en konden we ons installeren in de kamer, daarna terug naar het dorp om iets te nuttigen een echte duitse shnitzel met een frisse weissbeer.
Omstreeks 21 uur was er briefing voor het verdere verloop van het weekend ondertussen waren ook Gène en Flashy gearriveerd.

vrijdag  8 mei :

Hilde en Maria hadden een wandeling voor de boeg van om en bij de 24 km ze waren reeds om 9 uur op baan, wij moesten nog wachten tot 10 uur voor de start van onze dag tocht.

Eerst een groep foto  :

Na een 1 ste beklimming werden de bikers in groepen verdeeld naar gelang hun kunnen ..er was keuze tussen een zwarte, rode of groene groep.

Flashy sloot zich aan bij de zwarte groep, Gène bij de rode groep,  germain en mezelf bij de groene groep het grote verschil deed zich voor bij het aantal km's, snelheid en hoogtemeters.

Rood deed vandaag  klein lusje bij... na 28 km kregen we de
 bevoorrading waar alle groepen te samen kwamen, na deze buffet deden de rode en zwarte groep hun extra lus.

Diegenen die wensen konden zich aansluiten bij een andere groep.

We kregen vandaag lange beklimmingen, enkele mooie single tracks , doorsteken door wijnvelden en uiteraard schone vergezichten..

Na 55 km en 1500 hoogtemeters bereikten we het centrum van Bad Neuenahr waar er even halt werd gehouden ...

gps track  dag 1 van de groene groep

Dag 1 zat erop,  iedereen was tevreden prima bike weer,  Hilde en Maria hadden vandaag 28 km gewandeld met een gemiddelde van 5,2 km/u om  21 uur was er nog een briefing met het programma voor morgen en de fotokes die werden genomen door de organisatie kon ook al beke
ken worden.
Na nog een leuke après konden we onze beddeke opzoeken...

zaterdag  9 mei :

Omstreeks 8 uur werden we verwacht aan het ontbijt Germain had vandaag een mindere dag en besloot de vrouwtjes te vergezellen tijdens hun wandeling..

De fietsers konden terug kiezen tussen 3 afstanden maar in samenspraak met de andere groen rijders zouden we nog een lus bijdoen van het rood.

We konden starten met al vlug een stevige klim naar een uitkijk toren   ...

eventjes een selvie met onze gids Martijn

We kregen vandaag terug mooie uitzicht punten te zien en zeker met de vele korenbloemvelden maakte alles nog zoveel mooier..

Na 27 km de verzorgde bevoorrading

Hierna deden we eerst een stuk van de rode lus om vervolgens terug de groene lus aan te vatten...

We kregen ook nog een mooie klim naar de Landskrone .

Daarna kregen we afdaling voornamelijk via een single track nu was het naar binnen rijden langs de wijnvelden op en neer....

Na 65 km waren we aan een terras beland en dan begon het plots te regenen ook even een berichtje gestuurd naar de bende van Germain en zij waren in een plaatselijke café beland en uiteraard heb ik daar ook even mijn remmen toe getrokken..

gps track van de groene groep

Natuurlijk kon de plaatselijke cafébazin niet ontbreken op een fotoke..

Zondag  10 mei

Dag  3 van de flowtrack weekend wij Germain, Maria, Hilde en mezelf besloten vandaag niet meer te fietsen en iets te gaan bezichtigen uiteraard had het te maken met de oorlog.
We bezochten de bekende brug van remagen

Flashy en Gène deden vandaag de groene route maar wel aan een tempo van de rode groep.
Ze wilden ook redelijk vroeg huiswaarts keren  de flowtrack weekend voor 2015 zat erop en we kregen goede ritten in goed gezelschap.

Volgend jaar eens kijken welk weekend  het best past maar de streek is natuurlijk ook belangrijk ...en misschien kan ik nog enkele choufkes warm maken om ook eens deel te nemen aan een flowtrack reis.

voor de liefhebber hier nog een video die gemaakt is door joel defer en Gène is meermaals in actie te zien video