Ritverslagen‎ > ‎Archief voor 2014‎ > ‎2005‎ > ‎

Revin 30 juli 2005

Geplaatst 17 feb. 2015 05:32 door Webmaster Choufkes   [ 9 dec. 2016 08:04 bijgewerkt door Frank Verhaegen ]

Revin  (franse ardennen)  30/07/2005

• Bikers : Tine, Bikske, Hondje, Secco, President en JB

• Woord vooraf : Om 6.30 uur vertrokken vanuit Leffinge richting Loppem waar we Tine moesten oppikken, en dan normaal richting Givet (Franse Ardennen) in de Jerry bus bestudeerde Tine de mountainbike parcours in de Franse Ardennen en omdat er al enkelen in Givet gefietst hadden besloten we door te rijden naar REVIN om  er enkele andere parcours te verkennen

• Parcours : We besloten in Revin om eerst wat op te warmen langs het water en een blauwe parcours nr 15 te doen van 7 km maar eerst moesten we een verbindings lus  volgen van 5 km en inderdaad de opwarmings parcours met de lus van 12 km was ideaal. Vervolgens reden we een rode parcours nr 14 met een hoogte verschil van 250 m op 12 km genaamd Les Marquisades het ging direct van 181m naar 410m en de meesten wisten al hoe laat het was in Revin, de hond en Bikske waren zeer tevreden over de tocht en na de beklimming was het heel de tijd dalen de Hond was minder tevreden. JB miste op het einde nag een bocht en met een flinke slag in zijn voorwiel fietsten we terug richting JB bus waar hij gelukkig nag een reserve fiets meehad.
    Na wat onze maag te hebben gevuld besloten we nog een rode rit te doen met een hoogte verschil van 335m op papier stond er dat het parcours 18 km lang was maar er bleken er uiteindelijk 22 te zijn .
    De eerste 8 km was het redelijk plat en dan begon het van 125m naar 449 m over een afstand van 6km Bikske op kop nipt gevolgd door de Hond en onze Tine op de derde plaats  op het einde was het  8 km afdalen waar de President  een top snelheid had van 57 km/u de Hond bleef steken op max. 38 km/u.
    Het parcours zelf lag er zeer vettig bij, Tine dacht soms dat Secco aan haar zadel trok...
    Nog even in het toerisme bureau gevraagd waar men kan douchen, er was maar 1 camping in de buurt en ze profiteerden van ons ze vroegen 4.30 € om ons te douchen we konden moeilijk met onze vuile kleren naar huis rijden en de douche deed bijzonder deugt.
    Kortom een geslaagde dag en mooie routes en zeer goed aangeduid