Ritverslagen‎ > ‎Archief voor 2014‎ > ‎2005‎ > ‎

Oost-Duinkerke 5 maart 2005

Geplaatst 17 feb. 2015 03:43 door Webmaster Choufkes   [ 9 dec. 2016 08:09 bijgewerkt door Frank Verhaegen ]

11 de MTB-Oost-Duinkerke   05-03-2005

• Bikers : Phil, Kupertje, Bik de Haas, Hondje, Bjorn, Peetje, Duincrossertje, Ruudje en Frank van MTB Poperinge

• Woord vooraf : Afsproken om 10.00 uur aan de sporthal van Oost-Duinkerke en ondanks het slechte weer was de Chouffe opkomst groot, Bikske had nog geprobeerd om Géne uit zijn bedje te krijgen maar er was blijkbaar een plaatselijke sneeuwbui in Lombarsijde en Géne besloot terug in zijn bedje te kruipen..
    Nadat iedereen van ons zich hadden klaargemaakt om het weer te trotseren moesten we enkel nog wachten achter onze vriend van MTB Poperinge en omstreeks 10.20 uur was Frank aanwezig en konden we aan de toertocht beginnen.

• Parcours : We kregen direct een plaatselijk parcourtje van een 2 tal km voor de wielen geschoven met enkele molhopen en wat sneeuw in het aangezicht.
    Nu ging het richting Nieuwpoort via de fietsroute langs de Veurnevaart vroeger was dat onverhard en dat was toen een zware strook.
    We kwamen aan in Nieuwpoort en gingen we richting het mountainbike parcours van Nieuwpoort, voor we daar aankwamen was er een splitsing en Peetje en Kupertje besloten de 33 km te doen...
    Met het vele sneeuw  van de vorige dagen en de bevroren ondergrond was het er zeer vettig rijden op het MTB parcours van Nieuwpoort nu reden we verder richting Schapenwegel en terug maakten we kennis met het modder van Nieuwpoort nu biken we verder via de kinderboerderij en de wel gekende heuveltjes van Erica ging het richting strand en kregen we daar met een zijwaartse wind een 3 tal km voor de wielen geschoven, iedereen probeerde op zijn fiets te blijven tot aan het verharde gedeelte van het strand en bij de meeste lukte dat ook, Bikske en Duincrossertje besloten er een tandje bij te zetten en Hondje probeerde er nog bij te komen maar dat lukte niet meer voor hem, Bikske en Duincrossertje kregen nog gezelschap van Bjorn Rondelez en enkele Beachbikers, Hondje reed daar tussen en kreeg nu gezelschap van Ruudje en Bjorn en zij trokken kop voor Siegrid Rondelez, op het einde van deze zandstrook heeft hondje nog eens overgenomen...
    Nu begon het klimwerk in Oost-Duinkerke en kwamen we na 25 km aan op de eerste bevoorrading na het zoekwerk naar ons bonnetje kregen we elk een wafel en een Aquarius.
    Na de bevoorrading ging het richting duinen van Oost-Duinkerke het was de moeite, de duine stroken waren met het koude weer zeer goed berijdbaar...
    Na 33 km kregen nog elk een bekertje soep en dat deed deugd nu was het langzaam naar binnen rijden en kregen we op het einde nog zware  boerderij strook en daarna moesten we nog eens 5 tal km wind op rijden om zo toe tekomen aan de Bike Wash.
    Bikske had het slagveld reeds verlaten want zijn fiets liet het afweten.

• Bevoorradingen :  in orde

• Weer :  Droog en nu en dan een hevige sneeuwbui over ons, maar fris 1 graad en redelijk veel wind

• Douches : Zeer goed

• Bepijling was ook zeer goed

• Algemene beoordeling : Zeer mooie toertocht met veel afwisseling, polders, duinen en strand is zeer goed te vergelijken met onze toertocht.Komen zeker terug

• Peetje en Kupertje hadden 40 km op de teller en de rest had er 46 km.